پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کدهای گوشی نوکیا
نوشته شده در سه شنبه 30 مهر 1392
بازدید : 171
نویسنده : Reza Mehdizadeh

#06#*نمایش سریال نامبر گوشی (IMEI)

#92702689#* نمایش سریال نامبر گوشی، تاریخ ساخت، تاریخ فروش، تاریخ آخرین تعمیرات ( 0000 به معنای نداشتن تعمیر قبلی) برای خروج از این صفحه باید گوشی را خاموش و دوباره روشن کنید.

#3370* استفاده از حداکثر کیفیت صدای گوشی (حالت EFR) البته مصرف باطری شما کمی بالاتر خواهد رفت

#3370# حالت EFR را غیر فعال میسازد.

#4720#* استفاده از حداقل کیفیت صدای گوشی که باعث کاهش 30 درصدی مصرف باطری میشود.

#4720#* حالت قبل را غیر فعال میسازد.

#0000#* یا #9999#* ورژن سیستم عامل گوشی، تاریخ ساخت نرم افزار و نوع فشرده سازی را نشان میدهد.

#30#*شماره های محرمانه گوشی را نمایش میدهد.

 

ادامه مطلب....


:: موضوعات مرتبط: آموزش , ,



بازدید : 205
نویسنده : Reza Mehdizadeh

سلام مي خوام يه اموزش كوچولو بگم كه شايد بعضي هاتون هم بلد باشيد چون سادست .ديديد وقتي كامپيوتر رو روشن مي كنيد تا بالا بياد و وارد ويندوز ميشه يه تقريبا يه تايم 30 ثانيه اي الي 1 دقيقه اي طول ميكشه تا يه سري از برنامه ها كه تو start up شما قرار دارند به صور خودكار اجرا بشوند .اين باعث مقدار زيادي از رم شما رو بگيره و شما منتظر مي ايستيد تا اين برنامه ها اجرا شوند بعد مي بندينشون و كارتون رو انجام ميدين .از جمله اين نرمافزار ها آنتي ويروس ها و فايروال ها و مثلا خود ياهو مسنجر هستش .خوب حالا كافيه بعضي از اين برنامه ها رو غير فعال كنيد تا هم سرعت دستگاهتون بالا بره و هم خودتون راحت باشيد .

1. روي start ويندوز كليك كنيد
2. روي run كليك كنيد تا باز بشه 
3.حالا اين عبارتي كه مي نويسم رو اون تو تايپ كنيد msconfig 
4.حالا يه صفحه اي باز ميشه كه اسمشsystem configuration هستش روي تب اخرش كه startup هستش كليك نيد
5.مي بينيد ليست برنامه هايي كه تو stat up شما قرار داره ظاهر مي شوند.حالا كافيه هركدومو مي خواهين كه ديگه موقع بالا اومدن ويندوز run نشرو تيكشو برداريد و apply و بعد ok كنيد .


:: موضوعات مرتبط: آموزش , ,



آموزش فرمت کردن درایوی که فرمت نمی شود
نوشته شده در سه شنبه 30 مهر 1392
بازدید : 304
نویسنده : Reza Mehdizadeh

اگر درایوهای شما فرمت نمی شود علت های مختلف دارد که یکی از بدترین های آن وجود اتوران در آن است و دلایل زیاد دیگر حالا من می خواهم یک فرمت به شما آموزش دهم که با فرمت کردن معمولی متفاوت است و مثل همان فرمت معمولی آسان است 

لازم به ذکر است که این نوع فرمت در تمام سیستم عامل ها قابل انجام است

لطفا نظر هم بدهید

مراحل فرمت کردن درایوی که فرمت نمی شود:

1.ابتدا به منوی Start رفته و بعد باید برنامه Run را اجرا کنید

2.دستورdiskmgmt.msc را وارد کرده و  Ok کنید

3.حالا در این صفحه باز شده شما تمام درایو های خود با نوع قالب بندی آن را می بینید 

4.خب درایو مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی آن کلیک راست کنید

5.گزینه format را انتخاب کنید حالا پنجره ای برای انتخاب نوع فرمت می آید

6.در بخش Volume label نام درایو که می خواهید بعد از فرمت آن نام را داشته باشد تایپ کنید

7.در بخش File system نوع قالب پارتیشتن خود را انتخاب کنید (بهتر است روی NTFS باشد)

8.در بخش Allocation unit size را دست کاری نکنید و بگذارید به همان حالت خود باشد

9.اگر وقت کافی ندارید و برای فرمت کرن عجله دارید تیک گزینه  Perform a guick format را بزنید (توصیه می شود این تیک را بردارید)

10.به گزینه بعدی کاری نداشته باشید زیاد مهم نیست

11.حالا Ok کنید 

تبریک می گویم درایو لج باز شما با هر ویروسی که داشت فرمت شد فقط خواهش میکنم اگر این مطلب برای شما مفید بوده برای ما نظر بگذارید


:: موضوعات مرتبط: آموزش , ,



ضریب هوشی افراد مشهور
نوشته شده در سه شنبه 30 مهر 1392
بازدید : 236
نویسنده : Reza Mehdizadeh

ضریب هوشی افراد مشهور
شاید برای اکثر ما جالب باشه که بدونیم شخصیت های مشهور و دانشمندانی که گاها در کتب درسی
و غیردرسی(ویا از طرق دیگر) با آنها آشنا می شویم دارای چه مقدار از توانایی هوشی
(Intelligence Quotient) یا به اختصار IQ هستند.
در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم , افرادی که دارای ضریب هوشی بالاتر از ۱۳۰ هستند افرادی
تیزهوش و آنهایی که دارای IQ بالا تر از ۱۵۰ هستند را نابغه می نامند.
آلبرت اینشتین: IQ=160
آرنولد(بازیگر ترمیناتور): IQ=135
بتهون: IQ=165
فرانکلین: IQ=160
بیل کلینتون(رئیس جمهور اسبق امریکا): IQ=137
بیل گیتس: IQ=160
پاسکال: IQ=195
بابی فیشر: IQ=187
داروین: IQ=165
چارلز دیکنز: IQ=180
آیزنهاور: IQ=122
هگل: IQ=165
گالیله: IQ=185
گری کاسپارف: IQ=190
جرج بوش پدر: IQ=98
جرج بوش پسر: IQ=125
هانس کریستین اندرسون: IQ=145
جیمز وات: IQ=165
کندی: IQ=119
گوته: IQ=210
کپلر: IQ=175
لئوناردو داوینچی: IQ=220
ناپلئون: IQ=145
نیکول کیدمن: IQ=132
شکیرا: IQ=140
شارون استون: IQ=154
اسحاق نیوتون: IQ=190
ولتر: IQ=190
نابغه(خودم):۱۷۰


:: موضوعات مرتبط: آموزش , ,



کشف ميکروبي که به اندازه طلا ارزش دارد
نوشته شده در سه شنبه 30 مهر 1392
بازدید : 153
نویسنده : Reza Mehdizadeh

جستجوگران طلا شايد يک روز به جاي بيلچه و الک، از ظرف‌هاي کشت ميکرب استفاده کنند. در مقاله اي که به تازگي در نيچر منتشر شده، ادعا شده که يک گونه خاص از باکتري، قطعه‌هاي کوچک طلا ايجاد مي‌کند تا به رشد آن در محلول‌هاي سمي اين فلز گرانبها کمک کند.
فرانک ريت، ميکروبيولوژيست دانشگاه آدلايد استراليا که بر روي باکتري‌هاي پردازش کننده طلا تحقيق مي‌کند، مي‌گويد که روزي مي‌توان از مولکولي که اين باکتري استفاده مي‌کند، براي گرداوري طلا از پسماند معادن استفاده کرد.
تقريبا ده سال پيش، ريت اولين شواهد قانع کننده را در مورد استفاده باکتري از ذرات طلا کشف کرد. در چندين سايت که هزاران کيلومتر از هم فاصله داشتند، او و گروهش يک باکتري به نام Cupriavidus mealliduran يافتند که در بيوفيلم‌هايي روي ذرات طلا زندگي مي‌کردند. اين باکتري طلاي محلول را با گردآوري آن در نانو ذرات خنثي در داخل سلول خود، سم‌زدايي مي‌کند؛ ريت و گروهش دهه گذشته را به بررسي چگونگي آن گذراندند، اما نتيجه نهايي خود را منتشر نکرده‌اند.
برخي از اين بيوفيلم‌ها حاوي يک نوع دوم باکتري هم بودند: Delftia acidovaran. ناتان ماگاروي، زيست شيمي‌دان دانشگاه مک‌مستر هميلتون کانادا، به همراه گروهش اين گونه را در حضور يک محلول طلا رشد دادند و دريافتند که کلني‌هاي باکتري با هاله‌هاي تيره‌اي از نانوذرات طلا احاطه مي شوند. پژوهشگران نتيجه گرفتند که اسيدوواران‌ها به جاي اين که مانند باکتري‌هاي نوع اول طلا را در داخل سلول جمع کنند به نحوي ذرات طلا را در خارج از ديواره سلول توليد مي‌کردند.
ژن‌هاي طلايي
با استفاده از تحليل‌هاي زيست شيميايي و ژنتيک، پژوهشگران يک سري از ژن‌ها و يک متابوليت شيميايي را کشف کردند که مسئول ته‌نشين شدن طلا بودند. باکتري‌هايي که به گونه‌اي مهندسي شده بودند که ژن‌ها را نداشته باشند ديگر هاله‌هاي تيره تشکيل ندادند، و رشد آنها در غياب طلا متوقف شد.

گروه همچنين يک ماده شيميايي توليد شده توسط باکتري مهندسي ژنتيک نشده را جداسازي کردند که باعث مي‌شد ذرات طلا در محلول ته نشين شوند. اين ماده شيميايي دلفتيباکتين نام گرفت.
پژوهشگران احتمال دادند که ژنهايي که شناسايي کرده‌اند در توليد دلفتيباکتين دخالت داشته باشند و آن را از سلول خارج کردند، اسيدواران‌ها، شايد با ته‌نشين کردن طلا در محلول، مانع از ورود آن به سلول خود مي‌شوند. ولي ماگاروي مي‌گويد که اين احتمال وجود دارد که اسيدواران‌ها از شيوه‌هاي ديگري هم براي جدا سازي طلا از محلول استفاده کنند تا اين طلا ديواره‌هايشان را تخريب نکند.
ريت مي‌گويد که کار ماگاروي «کار ما را به خوبي تکميل کرده است». ممکن است اين دو باکتري در يک همزيستي زندگي کنند که در آن، دلفتيباکتين سطح طلاي محلول را تا اندازه‌اي پايين مي‌اورد که در آن هر دو گونه بتوانند زندگي کنند.
به گفته ريت، شايد يک تب طلا با استفاده ازميکروب‌ها هم رخ دهد. دلفتيباکتين را مي‌توان براي توليد کاتاليزورهاي نانو ذرات طلا از خيلي از واکنش‌هاي شيميايي به کار برد، يا براي ته‌نشين کردن طلاي موجود در پساب‌هاي معادن از آن استفاده کرد. ريت مي‌گويد: «ايده مي‌تواند اين باشد که يک باکتري يا متابوليت را به پساب اضافه کرده و آن را به مدت چند سال به حال خود رها کنيم، و بعد به دنبال قطعات بزرگ‌تر طلا بگرديم.»
ماگاروي اين کاربردها را جدي‌تر گرفته است: او حقوق معنوي دلفتيباکتين را براي خود ثبت کرده است. ولي تاکيد مي کند که بيشتر به درک خصوصيات شيميايي اين متابوليت علاقه‌مند است: «آرزويم اين است که روزي بتوانم بگويم که اينجا در کانادا، ما هر روز چندين کيلو طلا توليد مي‌کنيم».


:: موضوعات مرتبط: آموزش , ,